Leasing af importerede biler
Import af Mercedes, BMW, Audi og Porsche fra Tyskland.
Søger du forgæves din drømmebil på de hjemlige breddegrader, så kan Sand Jensen Leasing A/S åbne porten til det enorme tyske marked for dig og håndplukke præcis den model med de specifikationer, som du søger. Vi kalder det Direct Leasing.
Sand Jensen Leasing A/S administrerer flere hundrede leasingbiler og en betydelig del af den portefølje består af biler, som er håndplukket og importeret fra udlandet på bestilling fra kunder. Derfor har Sand Jensen Leasing udviklet et koncept vi kalder Direct Leasing, som til en fast pris og med et struktureret forløb imødekommer efterspørgslen.
Direct Leasing konceptet er helt transparent og efter hjemtagning sendes bilen ud at køre på en leasingkontrakt. Vi koncentrerer os som udgangspunkt om de tyske mærker, som der hos moderselskabet Sand Jensen Automobiler A/S er oparbejdet et helt unikt kendskab til og netværk omkring igennem 50 år. Det vil sige Mercedes-Benz, Audi, BMW, VW, Land Rover og Porsche. På årsbasis håndterer vi omkring 150 bestillinger fra kunder.
Læs mere om vores fast-pris koncept omkring import af biler fra primært Tyskland og kontakt os allerede i dag med dine ønsker til en ny bil.
Hvad koster det at importer en bil?
Sand Jensen Leasing tilbyder to produkter for import af en bil fra fx. Tyskland. Vi kalder det henholdsvis Direct Leasing og Premium Leasing. Som det fremgår af illustrationen omhandler Direct Leasing konceptet primært selve importen og håndteringen heraf, mens Premium Leasing konceptet, foruden importen af bilen, kobler et sikkerhedsnet og en professionel klargøring på. Om man vælger den ene eller den anden løsning er helt op til ens egen temperament.
Prissætning for Direct Leasing:
Sand Jensen Leasing tager et fast beløb på kr. 12.000 ex. moms for at håndtere importen. Det beløb dækker en forsikret hjemtransport af bilen samt toldsyn i Danmark. Derudover tager vi 8% i honorar af den tyske indkøbspris. For det beløb har vi forhandlet prisen og afdækket bilens historik samt alle faldgruber.
Prissætning for Premium Leasing:
Sand Jensen Leasing tager et fast beløb på kr. 25.000 ex. moms for at håndtere importen samt levere en professionelt klargjort bil med mekanisk CarGarantie og 24 måneders reklamationsret. Derudover tages der ligeledes 8% i honorar af den tyske indkøbspris, som det er tilfældet ved Direct Leasing.
Tilbage er der bare at sende dig af sted i din nye bil på en skræddersyet leasingkontrakt. Sand Jensen Leasing tager som udgangspunkt alle biler i bytte til markedspriser uanset om der er tale om Direct eller Premuim Leasing. Også biler uden afgift.
6 grunde til at vælge Sand Jensen Leasing
- Sand Jensen Leasing var blandt pionererne i leasingbranchen og med 20 års erfaring har vi aldrig stået stærkere.
- Sand Jensen Leasing indestår for en eventuel regulering af registreringsafgiften i leasingkontraktens løbetid.
- Sand Jensen Automobiler har importeret biler i 50 år og drevet bilforretning i Tyskland i 20 år. Navnet er kendt i hele Tyskland.
- Sand Jensen Leasing tager din bil i bytte til markedspris – både med og uden registreringsafgift.
- Sand Jensen Leasing formidler en CarGarantie forsikring på din nye leasingbil, der dækker motor og gearkasse.
- Sand Jensen Leasing tilbyder alle former for leasing, uanset om kunden ønsker at indestå for restværdi eller ej.
OBS! Vil du hellere købe end lease din importerede bil, så løser vi også det.
Kontakt os med dit importønske
Når du har udfyldt og sendt os formularen så kontakter vi dig personligt for en uddybende dialog inden vi aktivt søger i ind- og udland efter den drømmebil, der bedst matcher dine ønsker.
Kontakt os
Prøvekør modellen inden import fra Tyskland
Sand Jensen Leasing sidder dør om dør med Sand Jensen Automobiler, der lagerfører flere end 150 biler primært i mærkerne Mercedes, BMW, Audi og Porsche. Det er ofte på det grundlag, at kontakten skabes, da vi som nogle af de få i leasingbranchen kan fremvise og tilbyde en prøvetur i den model, kunden er på udkig efter.
Hvis du ønsker, at bilen i sidste ende skal være i en anden farve eller med særlige specifikationer – såsom have et panoramatag – så løser vi det ved skrivebordet.
Hvor importeres leasingbilerne fra?
Vi søger bilerne gennem det netværk Sand Jensen Gruppen har opbygget gennem mere end 50 år i branchen.
De seneste 20 år har vi fysisk drevet bilforretning i Tyskland og beskæftiger i dag 40 ansatte i ét af Flensborgs største bilhuse – Autohaus Sand Jensen GmbH.
Det betyder også, at vi i højere grad end nogen andre har fingeren på pulsen og kender det tyske marked indgående. Faktisk sælger den tyske forretning flere tusinde biler om året – også til lande som Frankrig, Italien, Spanien – ja, det meste af EU er de i berøring med, så netværket er helt enormt.
Lad os stå for at importere din drømmebil - uanset om du ønsker af købe eller lease den.
Danskere finder premiumbilen i udlandet
Kontakt os hvis du har spørgsmål
En bil skal altid være registreret i Motorregistret – og ved køb eller salg af en brugt bil, som allerede er registreret, skal bilen omregistreres til den nye ejer. Omregistreringen er køberens ansvar og kan klares på 4 forskellige måder.
Så meget koster det at omregistrere bilen:
- I motorregistret: 340 kr.
- I appen Ejerskifte: 340 kr.
- Hos en nummerpladeoperatør: 380 kr.
- I en af de fysiske motorekspeditioner: 380 kr. + 100 kr. for personlig betjening
Alle biler skal som udgangspunkt registreres i Motorregistret, hvilket kræver at der betales en afgift forud for registreringen. Afgiften på importerede biler – også kaldet registreringsafgift – ligger typisk på omkring 55% til 60% af markedsprisen. Det er en værdi, der fastsættes på baggrund af, hvad en bilforhandler vil kunne sælge bilen for i Danmark. Afgiften af importerede biler til Danmark afhænger derfor også af, om der er tale om en ny, brugt eller veteranbil.
Når en bil fra Tyskland importeres til Danmark, skal den registreres hos Motorregistret – det klares med en ansøgning om værdifastsættelse hos SKAT, hvorefter du betaler en registreringsafgift. Herefter kan der komme danske nummerplader på. Selve indregistreringen sker hos en nummerpladeoperatør eller på motorkontorerne. Det koster omkring 1500 kr. for indregistreringen og for nye, danske nummerplader.
Fordelen ved at købe og importere en bil fra Tyskland skal bl.a. findes i det store udvalg, der er på det tyske marked – du kan derfor få fingrene i flere udstyrsmodeller og farver end på det danske marked. Husk, at bilen du importerer skal være brugt, før det ofte kan betale sig. Den skal have kørt mere end 6000 kilometer og være mindst 6 måneder gammel, før du slipper for at betale moms i Danmark.
Registreringsafgiften på en importbil afhænger af den handelsværdi, som bilen har herhjemme i Danmark – det vil sige, hvad en forhandler kan sælge bilen for på det danske marked. Prisen på selve indregistreringen hos en nummerpladeoperatør eller et motorkontor koster omkring 1500 kr. inklusiv nye, danske plader, og kan klares så snart registreringsafgiften er betalt.
Når en bil sælges privat, skal den omregistreres af den nye ejer inden 4 hverdage – det er derfor køber, der har ansvaret for, at bilen bliver omregistreret. Indtil det sker, er det sælger, der betaler afgifter og ansvarsforsikring på bilen.
Omregistreringen kan ske på følgende 4 måder:
- Online i Motorregistret
- I appen Ejerskifte
- Hos en nummerpladeoperatær
- I en af de fysiske motorekspeditioner
Svaret på om det kan betale sig at importere en bil er ikke entydigt, men der er nogle gode pejlemærker såsom bilens alder, kilometerstand, mærke og udstyrsmodel. Køber du en populær men brugt model, som handles meget i Danmark, og som er i god stand og har en lav kilometerstand – det kunne være en BMW-stationcar med masser af udstyr – så kan der være penge at spare.
Registreringsafgift betaler man, så snart et køretøj indregistreres. Importeres bilen fra et EU-land eller et andet land, så skal man som udgangspunkt også betale registreringsafgift af den indførte bil. Registreringsafgiften af importerede biler fastsættes ud fra den markedsværdi, som bilen har i Danmark, minus et eventuelt værditab sammenlignet med en ny bil.
Hvis du importerer en bil med udenlandske plader og har betalt registreringsafgift, så kan du få registreret køretøjet i Motorregistret og derefter købe nye nummerplader. Pladerne kan købes hos en nummerpladeoperatør såsom en synshal eller i en af SKATs motorekspeditioner. Det koster i alt omkring 1500 kr. at få indregistreret en udenlandsk bil i Motorregistret og få nye, danske plader på.
Registreringsafgiften for en elbil udregnes på baggrund af bilens afgiftspligtige værdi fratrukket et eventuelt batterifradrag. Til værdiberegningen kommer der et CO2-tillæg på baseret på bilens CO2-forbrug ved kørsel. Derudover er der indfasningsprincippet, der skal forstås som en rabat på afgiften, som gives til lav- eller nulemissionsbiler, såsom elbiler. Slutteligt kommer bundfradraget, som i udgangspunktet er for alle biler – men er der tale om en elbil, så vil der være et ekstra fradrag oveni.
Hvis du overvejer at importere en bil fra udlandet, så kan det være en fordel at søge hjælp både til udvælgelsen, importen og papirarbejdet i Danmark. En erfaren indkøber og forhandler kender markedet og kan nemmere håndplukke de modeller med de specifikationer, som du søger. Der ligger samtidig en tryghed i at købe eller lease gennem en professionel, der står på mål for den bil, der importeres.
Loven om reklamationsret er den samme, uanset hvor du bor inden for EU, da det er en gængs EU-lov – men det er lettere sagt end gjort at benytte den, hvis din forhandler ligger nede i Sydtyskland. Derfor er det med at vælge den forhandler, der tilbyder Europagaranti, så du kan få udbedret skader på det nærmeste værksted indenfor EU.
Når man skal beregne registreringsafgiften, så skal bilens værdi fastsættes – og hertil er der mange faktorer, der spiller ind. Det er blandt andet alder, kilometerstand, ekstraudstyr osv. og om bilen er ny eller brugt. Afgiften tager udgangspunkt i bilens markedsværdi, hvilket er den pris en forhandler vil kunne sælge bilen til i Danmark.
Ved import af biler fra udlandet er der nogle faste steps, du skal igennem, før du kan køre i bilen i Danmark. Vælger du at alliere dig med en professionel forhandler eller indkøber, så klarer de det hele for dig.
Du importerer en bil på følgende måde:
- Giv Motorregistret besked ved at udfylde en formular, inden du indfører bilen.
- Få bilen synet til et udvidet registrerings- og toldsyn – højest 4 uger før værdifastsættelsen.
- Ansøg om værdifastsættelse i Motorregistret eller via en privat operatør – og modtag afgørelsen i TastSelv i Motorregistret. Bilens markedsværdi er det, registreringsafgiften baseres på.
- Betal registreringsafgiften.
- Få indregistreret din bil i Motorregistret og køb nye nummerplader – dette kan klares hos en nummerpladeoperatør eller i en motorekspedition.