- Sådan køber danskerne elbil 2026
- Billigere leasing fra 2026 - renten for restafgift falder
- 12 mdr. Clever One med i handlen inkl. ladeboks!
- Sommerdæk i vinterføre er nu forbudt
- Book tid på værkstedet
- Sådan køber danskerne elbil 2026
- Billigere leasing fra 2026 - renten for restafgift falder
- 12 mdr. Clever One med i handlen inkl. ladeboks!
- Sådan køber danskerne elbil 2026
- Billigere leasing fra 2026 - renten for restafgift falder
- 12 mdr. Clever One med i handlen inkl. ladeboks!
- Sommerdæk i vinterføre er nu forbudt
- Book tid på værkstedet
- Sådan køber danskerne elbil 2026
- Billigere leasing fra 2026 - renten for restafgift falder
- 12 mdr. Clever One med i handlen inkl. ladeboks!
10. december 2025
Hos Autohaus Sand Jensen i Flensborg har vi primært tyske kunder, men vi møder også købere fra resten af Europa, blandt andet Frankrig, Italien og Spanien. Som Europas største bilmarked skaber Tyskland et enormt flow af næsten nye brugte fossilbiler. Det afspejler sig tydeligt i vores tyske bilhus, hvor kun fire ud af mere end 300 udstillede biler lige nu er elbiler.
I Danmark er billedet det modsatte. Her dominerer elbilerne, og i Silkeborg møder vi mange kunder, der kommer for at bytte deres fossilbil til en elbil. Kontrasten mellem de to markeder er markant, og netop derfor giver det konkret værdi at have et støtteben i begge lande. Fossile biler kan stort set ikke længere afsættes i Danmark, men de kan stadig sælges i Tyskland. Det gør det muligt at matche efterspørgslen på to vidt forskellige markeder og tilbyde stærke byttepriser til danske kunder.
I artiklen uddyber Lasse Sand-Jensen perspektiverne og tankegangen bag.