Sand Jensen: "Nu kan vi bedre forklare flexleasing"
I dagens udgave af Børsen er vores online leasingberegner omdrejningspunktet i en artikel, der handler om at skabe gennemskuelighed i tilbudsfasen omkring flexleasing.
Finansiel leasing – også kaldet flexleasing – får på trods af mere end ti år på markedet stadig nogle bilbrugere til at slå korsets tegn for sig.
Ved finansieringsformen slipper man for at betale hele registreringsafgiften på én gang, men betaler i stedet en procentdel hver måned afhængig af bilens alder. Det betyder, at man ikke behøver binde en masse penge i bilen. Til gengæld står man selv for at skulle sælge bilen efter periodens udløb, ligesom man selv er ansvarlig for løbende vedligeholdelse og udgifter til reparationer.
Det er det ikke alle, der tør binde an med på en tre- eller femårig brugt, og ofte dyrere bil. Når man så lægger en masse regnskabstekniske begreber oven i, og en lang række parametre, der kan skrues op og ned alt efter kundens behov og ønsker, kan en kontrakt gå hen at blive forvirrende.
En af de forhandlere, der arbejder på at skabe større gennemskuelighed, er Sand Jensen Automobiler i Silkeborg. Det sker med en ny beregner på deres hjemmeside og andre digitale marketingkanaler.
”Når vi igen og igen oplever, at kunderne undrer sig over forskellige flexleasingpriser på identiske biler, vil vi gerne gå i front og finde en løsning på problemet. Vores nyeste værktøj fra leasingportalen FindLeasing er fænomenalt til at imødekomme, at en højere grad at købsprocessen foregår online. Men den er også god, når man gennemgår tilbuddet med kunderne over telefonen eller på et møde,” skriver salgsdirektør René Sand Jensen i en pressemeddelelse.
Et tilbud om flexleasing af en bil til private eller virksomheder indeholder begreber som førstegangsydelse, månedlig ydelse, kilometerforbrug og restværdi. Leasingselskabet kan skrue op og ned for deres indbyrdes afhængighed, men det kan være svært at forklare for kunden.
”Med beregneren kan forholdene mellem de forskellige parametre i en leasingkontrakt formidles visuelt og i realtime, og dermed bliver det nemmere at forstå prissætningen. Det er et kæmpe skridt videre fra de statiske tilbud, der ofte revideres og fremsendes en del gange, før handlen er i hus,” lyder det fra René Sand Jensen.
Bilhuset har erfaret, at det især er blevet nemmere at gøre førstegangsleasingkunder trygge.