Nyhed
Elektrisk
Populær






Mercedes
Mercedes EQS450 SUV AMG Line 4Matic 7prs
2023
10000 Km.
El
Nyhed
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
10000 Km.
El
Populær
Leasing
Hybrid
BMW
2020
59000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2021
87000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2022
43000 Km.
El
Populær
Hybrid
BMW
2020
59000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2021
64000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
14000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
32000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
6000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
24000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
48000 Km.
El
Nyhed
Populær
Mercedes
2020
63000 Km.
Benzin
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Populær
Video
Audi
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Leasing
Porsche
2022
44000 Km.
El
Populær
Leasing
Hybrid
Mercedes
2025
500 Km.
Diesel / El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2022
37000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Porsche
2022
44000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Audi
2022
35000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
55000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Audi
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2024
12000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Leasing
Audi
2023
37000 Km.
El
Populær
Leasing
Hybrid
BMW
2021
41000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
BMW
2023
17000 Km.
El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingElektrisk
Populær
BMW
2023
21000 Km.
El
Populær
Mercedes
2022
65000 Km.
Benzin
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
34000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2023
6000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Leasing
BMW
2023
11000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2024
3000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
33000 Km.
El
Nyhed
Elektrisk
Populær
Fiat
2022
14000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Video
Mercedes
2023
8000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2024
6000 Km.
El
Populær
Hybrid
Mercedes
2025
500 Km.
Diesel / El
Elektrisk
Populær
VW
2024
28000 Km.
El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingNyhed
Populær
BMW
2022
26000 Km.
Benzin
Elektrisk
Populær
BMW
2024
15000 Km.
El
Populær
Skoda
2023
79000 Km.
Benzin
Elektrisk
Populær
BMW
2024
20000 Km.
El
Populær
Hybrid
BMW
2022
118000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
4000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Leasing
BMW
2023
21000 Km.
El
Populær
Leasing
Hybrid
BMW
2022
106000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2023
19000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
27000 Km.
El
Nyhed
Elektrisk
Populær
Peugeot
2024
20 Km.
El
Elektrisk
Populær
Tesla
2022
47000 Km.
El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingElektrisk
Populær
BMW
2023
16000 Km.
El
Elektrisk
Populær
BMW
2024
25000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2022
46000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Mercedes
2025
6000 Km.
El
Populær
BMW
2020
42000 Km.
Benzin
Elektrisk
Populær
Mercedes
2024
51000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Peugeot
2023
5 Km.
El
Populær
Hybrid
BMW
2022
106000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Populær
Leasing
Mercedes
2023
26000 Km.
El
Elektrisk
Populær
Leasing
BMW
2023
16000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
6000 Km.
El
Elektrisk
BMW
2023
15000 Km.
El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingElektrisk
Mercedes
2023
35000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
MINI
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Audi
2023
37000 Km.
El
Elektrisk
BMW
2023
11000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
23000 Km.
El
Nyhed
Elektrisk
Peugeot
2024
20 Km.
El
Elektrisk
Hyundai
2024
24000 Km.
El
Elektrisk
BMW
2023
62000 Km.
El
Elektrisk
Peugeot
2022
39000 Km.
El
Elektrisk
Audi
2023
29000 Km.
El
Hybrid
BMW
2021
41000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Mercedes
2025
8000 Km.
El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingElektrisk
BMW
2024
5000 Km.
El
Elektrisk
Skoda
2022
48000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Skoda
2022
48000 Km.
El
Elektrisk
BMW
2023
8000 Km.
El
Hybrid
Hyundai
2022
9000 Km.
Benzin / El
Hybrid
Mercedes
2022
67000 Km.
Diesel / El
Elektrisk
BMW
2024
17000 Km.
El
Elektrisk
Skoda
2022
51000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
20000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2023
26000 Km.
El
Elektrisk
VW
2022
11000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2025
8000 Km.
El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Mercedes
2024
6000 Km.
El
Hybrid
Cupra
2024
9000 Km.
Benzin / El
Hybrid
BMW
2021
40000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Audi
2023
23000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2023
29000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2024
12000 Km.
El
Elektrisk
MINI
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
4000 Km.
El
Elektrisk
BMW
2024
10000 Km.
El
Nyhed
Leasing
Mercedes
2020
63000 Km.
Benzin
Leasing
Hybrid
BMW
2022
118000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
BMW
2024
34000 Km.
El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Mercedes
2024
7000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
20000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Audi
2023
23000 Km.
El
Elektrisk
Ford
2022
24000 Km.
El
Hybrid
VW
2024
55000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
20000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Skoda
2022
51000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2024
20000 Km.
El
Elektrisk
Peugeot
2024
11 Km.
El
Nyhed
Leasing
BMW
2022
26000 Km.
Benzin
Elektrisk
BMW
2024
12000 Km.
El
Leasing
Hybrid
Cupra
2024
9000 Km.
Benzin / El
Leasing
Premium leasing fra Sand Jensen Leasing er vores eget leasingkoncept, skræddersyet til dig, der vægter kvalitet, fleksibilitet og tryghed højt
Premium leasingElektrisk
Mercedes
2024
8000 Km.
El
Elektrisk
MINI
2023
22000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
14000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
24000 Km.
El
Hybrid
Cupra
2023
22000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Mercedes
2024
15000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
25000 Km.
El
Hybrid
Audi
2023
54000 Km.
Benzin / El
Elektrisk
Ford
2023
42000 Km.
El
Leasing
Mercedes
2022
65000 Km.
Benzin
Elektrisk
BMW
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Fiat
2022
29000 Km.
El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Mercedes
2024
8000 Km.
El
Elektrisk
Ford
2023
9000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
MINI
2023
22000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
26000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
12000 Km.
El
Elektrisk
Hyundai
2024
18000 Km.
El
Leasing
BMW
2020
42000 Km.
Benzin
Elektrisk
Ford
2023
11000 Km.
El
Elektrisk
Mercedes
2024
11000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Video
Mercedes
2023
8000 Km.
El
Elektrisk
Hyundai
2024
12000 Km.
El
Elektrisk
Ford
2023
24000 Km.
El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Leasing
BMW
2024
34000 Km.
El
Elektrisk
Ford
2023
7000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2023
32000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
9000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2023
17000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
15000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
17000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2023
6000 Km.
El
Elektrisk
Audi
2022
74000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2022
43000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2024
20000 Km.
El
Leasing
Hybrid
Mercedes
2022
67000 Km.
Diesel / El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importElektrisk
Leasing
VW
2024
28000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
27000 Km.
El
Leasing
Hybrid
VW
2024
55000 Km.
Benzin / El
Nyhed
Elektrisk
Leasing
Fiat
2022
14000 Km.
El
Elektrisk
Solgt
Audi
2022
49000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Ford
2023
42000 Km.
El
Elektrisk
Ford
2023
14000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Ford
2023
9000 Km.
El
Elektrisk
Solgt
Leasing
Audi
2022
49000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
BMW
2024
24000 Km.
El
Elektrisk
Leasing
Mercedes
2022
46000 Km.
El
Elektrisk
Solgt
Hyundai
2024
25000 Km.
El
Import
Vi kan hjælpe dig med at importere præcis den bil, du drømmer om – hurtigt og uden besvær!
Direct leasing importEn elbil er alene drevet af strøm - i modsætning til hybrid- og plug-in hybrider, som kører på både strøm og brændstof - og udleder ved kørsel ingen CO2.
Da elbilen alene drives af strøm er den meget støjsvag.
Elbilen oplades enten via en privat ladeboks i hjemmet eller på en af de mange ladestationer rundt omkring i landet. Størrelsen af batteriet afgøre hvor lang rækkevidde bilen kan tilbagelægge på en fuld opladning - typisk 180-600 km.
Udvalget af elbiler stiger eksplosivt og ifølge Danmarks Statistik kan en elbil i 9 ud af 10 danskeres tilfælde løse den daglige køretur til og fra arbejdspladsen uden det er nødvendigt at oplade sin elbil.
Har man imidlertid behov for at køre længere stræk - fx. familiebesøg mellem Jylland og Sjælland - vil vi anbefale, at vælge en elbil, der kan lynlade, så man hurtigt er videre i det tilfælde, at en opladning undervejs blive nødvendig.
Ja, det kan man med en nødlader - også kaldet mormor lader. Den bør dog kun tages i brug i nødstilfælde da der er eksempler på, at huses el-installation ikke kan klare belastningen. Sikkerhedsstyrelsen anbefaler derfor, at man maksimalt benytter en nødlader i to timer, hvis man lader med en strømstyrke på 6 ampere svarende til 1,4 kW.
Er du i tvivl om din egen stikkontakt kan klare belastningen fra en nødlader, kan du få en autoriseret elinstallatør til at godkende den.
Ja. Det er vores anbefaling, at man opstiller en ladestander på sin bopæl (carport eller garage).
En elbil har et stort batteri, hvilket tager mange timer at oplade og kræver et kabel der kan trække en tilstrækkelig stor mængde strøm. Ideelt set, og som en fremtidssikret løsning, bør man derfor vælge et kabel, med forbindelse til et seperat system på husets eltavle, der kan levere opladning med 11 kW (3-faset med 16 ampere). Alternativt er en løsning med eksempelvis 3,7 kW (1-faset med 16 ampere), som udgangspunkt nok til at kunne oplade sin elbil i hjemmet.
Har man firmabil er det et krav, at få sat en decideret ladeboks op såfremt man ønsker at få godtgjort sine udgifter til opladning. En ladeboks byder endvidere også på hurtigere opladning.
En ladestander opsættes i øvrigt altid af en autoriseret el-installatør.
Kilde: Bolius.dk
En ladeboks koster i størrelsesordenen kr. 4.000-10.000 ved køb (engangsudgift). Man kan også vælge at leje og dermed betale et månedligt beløb for laderen. Gør man det tilbyder udbyderen som regel, at lave installationen for et engangsbeløb.
Køber man sin egen ladeboks skal man forvente en udgift til installation udført af en elinstallatør på omkring kr. 5.000. (Kilde: Bolius 2020).
Nej. Er man på farten giver det god mening, at oplade batteriet efter behov eller når muligheden byder sig og batteriet tager ikke skade af mindre doser henover dagen.
Ligesom i en bil med forbrændingsmotor er man i en elbil aldrig i tvivl om hvor meget strøm der er tilbage på batteriet og hvor mange kilometers rækkevidde det svarer til. Løber man alligevel tør for strøm er der ikke andet for end at kontakte noget vejhjælp.
Er uheldet ude og bilen ikke vil køre længere er der dog altid reservestrøm nok tilbage på batteriet til at havariblinket kan tændes og ruder fx. kan køres ned.
Batterierne produceres med henblik på, at kunne holde hele bilens levetid. De fleste producenter som fx. BMW, Audi og Mercedes yder minimum 8 års garanti på deres batterier eller op til 160.000 km.
Skulle der mod forventning opstå et batteriproblem er de konstrueret således, at cellerne kan udskiftes enkeltvis. Man er derfor under alle omstændigheder ikke tvunget til at skifte hele det bekostelige batteri på en gang.
Dine almindelige stikkontakter i hjemmet er beregnet til husholdningsapparater og tåler som udgangspunkt ikke den belastning som opladningen af en elbil påfører. Derfor er det nødvendigt med en ladeboks og installationen af denne skal udføres af en elinstallatør. Afhængig af opgavens omfang skal man forvente en udgift til installationen på omkring kr. 5.000 (Kilde: Bolius 2020).
En ladeboks koster i størrelsesordenen kr. 4.000-10.000 (engangsudgift). Man kan også vælge at leje og dermed betale et månedligt beløb for laderen. Gør man det tilbyder udbyderen som regel, at lave installationen for et engangsbeløb.
Det er meget individuelt hvor lang tid det tager at oplade en elbil. Først og fremmest afhænger det af ladestanderen - hvor mange kilowatt kan den lade med? Dernæst antal faser - en eller tre? Og endelig naturligvis størrelsen på batteriet.
En typisk ladestander man har installeret hjemme på privatadressen lader med mellem 3,7 og 11 kWh. Er batteriet helt fladt vil man typisk kunne lade det op henover natten (6-10 timer). Oftest er batteriet i imidlertid langt fra fladt og derfor vil 2-3 timers opladning være nok til et fuldt batteri. Der sker selvfølgelig ikke noget ved at lade et fuldt opladt batteri forblive tilsluttet til ladestanderen.
Benytter man i stedet en hurtig-lader på en station et sted i landet forøges effekt til hele 50 kWh. Det betyder at et batteri på fx. 30-40 kWh. kan lades op til en effekt på 80% i løbet af 30 minutter.
Endelig er der ladestationer med lynladere. En lynlader henvender sig ikke til alle elbiler og kræver at elbilen er forberedt til at kunne lade med en effekt på hele 100-350 kwH. Det betyder at en model som fx. Porsche Taycan kan lade fra 5-80% på godt og vel 20 minutter.
Som nødløsning kan elbilen sættes til stikkontakten med nødkablet, men det må aldrig blive i andre situationer end netop nød. Sikkerhedsstyrelsen anbefaler man aldrig oplader fra en almindelig husholdnings stikkontakt i mere end et par timer og maksimalt med 6 ampere.
Spørgsmålet afhænger af om opladningen foregår hjemme i garagen eller på en offentlig ladestation.
Oplader man hjemme fra sin private ladeboks afhænger prisen af ens aftale med el-leverandøren. Under alle omstændigheder kan det anbefales at oplade om natten hvor prisen pr. kWh er lavest.
Mange vælger også at tegne abonnement hos fx. Clever eller E.On, som giver adgang til deres stadig voksende netværk af ladestationer fordelt over hele landet. Typisk koster en fast-pris aftale mellem kr. 579-699 pr. måned for fri opladning.
De fleste elbiler fortæller selv hvor den nærmeste ladestation er placeret og ellers fremgår de af elbilens navigationssystem.
Udbygningen af ladestationer er i en rivende udvikling og ladeoperatøren Clever meldte fx. ud i november 2020, at de inden udgangen af 2025 forventer at have etableret flere end 10.000 nye offentlige ladepunkter fordelt i hele Danmark.
Folketinget har givet kommunerne mulighed for, at lade borgere parkere gratis på udvalgte parkeringspladser. Man bør undersøge reglerne i den enkelte kommune eller orientere sig på parkeringsskilte.
En elbils serviceintervaller adskiller sig ikke væsentligt fra diesel- eller benzinbiler. Til gengæld er der færre sliddele i en elbil og derfor vil man oftest som ejer af en elbil opleve væsentlig lavere vedligeholdelsesudgifter.
Som eksempel skal der ikke skiftes motorolie på en elbil og bremserne slides mindre da elbiler generere strøm til batteriet når speederen slippes og farten automatisk aftages.
En elbil udleder ikke partikler eller lignende skadelige udstødning under kørslen. Til gengæld koster det på klimaregnskabet, at producere elbilen og ikke mindst batteriet samt produktionen af den efterfølgende strøm (med mindre denne kommer fra fx. vindmøller).
Alligevel vurderer Klimarådet, at en elbil set over hele sin levetid kun er halvt så skadelig for miljøet som en diesel- eller benzinbil.
Ser man på det samlede regnskab kan man ikke sige, at en elbil er dyrere end en konventionel bil med forbrændingsmotor (benzin/diesel). Det skyldes at vedligeholdelses- og driftsomkostningerne til en elbil er lave.
Kigger man isoleret på købsprisen af en elbil, kontra fx. en dieselbil, vil man imidlertid godt kunne argumenter for at en elbil er dyrere. Elbiler bliver dog godt hjulpet på vej af begunstigede regler for beregning af registreringsafgift.
Der findes enkelte elbiler, som har monteret anhængertræk. Det er dog begrænset hvor meget vægt de må trække og det er vigtigt at anhængertrækket er fabriksgodkendt og ikke eftermonteret.
Ifølge FDM må en Audi e-tron og Mercedes EQC trække helt op til 1.800 kg.
Ja, det er intet til hinder for at køre en elbil i vaskehallen. Både batteri og elektronik er forsvarligt pakket ind mod indtrængende fugt og der er derfor ingen grund til bekymring for kortslutning eller lignende ulykker.
Det er ingen hemmelighed, at batteriet i en elbil ikke kan lide kulde. Men hvor stor en negativ effekt har det? Eller spurgt på en anden måde: Hvor mange km. skal man forvente det koster på elbilens normale rækkevidde?
En ting er temperaturen. Desto koldere temperatur desto større indvirkning har det på batteriets ydeevne, men også andre parametre som ruten (bakker, motorvej etc.), antallet af passagerer, kørestil og vindforhold spiller ind.
Flere har sat sig for at undersøge det i praksis og blandt andet FDM har testet sig frem til en reduceret rækkevidde i størrelsesordenen 20-30 procent ved vinterkørsel omkring frysepunktet.
Der er flere gode råd til hvordan man får længst mulig rækkevidde ud af sin elbil på vinterdage. Fx.